Zoals je in een eerdere blog kon lezen, hebben Lars en ik het plan om elkaar in 2017 het jawoord te geven. Voor de dag daar is, moet er natuurlijk een hoop geregeld worden.
Een aantal dingen kunnen we al van ons lijstje af strepen. Zo waren we er snel uit wie we wilden vragen onze ceremoniemeesters te worden. Wij kozen voor Lars zijn neef en diens vrouw. Gelukkig zeiden ze, na een korte denk periode, ja.
Een datum bedachten we al kort na het aanzoek. Omdat deze datum in oktober is, hebben we nog lang getwijfeld. We hebben ook nog een datum in juni gehad en hadden toen zelfs al een locatie, maar door omstandigheden hebben wij dit af moeten ketsen. Uiteindelijk hebben we toen toch weer gekozen voor onze eerste ingeving; 07-10-17. Echt een prachtige datum! Tenminste, dat vinden wij! 😉
Toen we bezig waren voor een trouwlocatie op die datum in juni, wilden we graag dat de ceremonie buiten plaats zou vinden. Tijdens onze zoektocht begrepen we dat de data met een 7, 10 of een 17 erin erg populair waren. Dit deed ons, na het vaststellen van de definitieve datum, besluiten snel een locatie te zoeken. Al hadden we maar een optie. Je moet er toch niet aan denken, dat als je ergens helemaal weg van bent, er al een ander stel trouwt op die dag!
Eerst ben ik begonnen met speuren op internet. Aangezien de datum nu in oktober is, heeft buiten trouwen niet meer de voorkeur. Wel zouden we graag heel “onze dag” vieren op 1 locatie. Dit geeft, vooral bij mij, een hoop rust.
Al snel vond ik een aantal leuke locaties. Ik besloot ze een mailtje te sturen voor meer informatie. Van een aantal kreeg ik een uitgebreide bijlage met prijzen en mogelijkheden terug, maar de meeste gaven toch de voorkeur aan een persoonlijk gesprek.
Voordat we deze gesprekken gingen plannen, hebben we eerst samen de websites en de foto’s die daarop stonden, goed bekeken. Daardoor vielen er al een aantal locaties af. Er bleven er 6 over, die we met eigen ogen wilden zien.
We besloten op een zaterdagmiddag een rondje te rijden, om bij deze 6 wat te gaan drinken en gelijk eens even goed rond te kijken. Gewapend met een lijstje met namen en adressen gingen we op pad!
– Om het spannend te houden voor onze families en andere genodigden, noem ik geen namen van de locaties, maar laat ik het bij plaatsnamen waar de locaties gevestigd zijn. –
De eerste locatie was in Ridderkerk. We waren meteen erg enthousiast! Het was er erg mooi! Jammer genoeg was er in de grote zaal een feestje, waardoor we er wel even om het hoekje mochten kijken, maar we niet heel goed elk detail in ons op konden nemen. We besloten een afspraak te maken voor een offerte gesprek. Dat gesprek planden we op 4 mei om 19.00uur.
Ook de tweede locatie was in Ridderkerk. We mochten een kijkje nemen in de feestzaal. Dit oogde naar ons idee erg klein. Toch vertelde de mevrouw die ons begeleide, dat er feesten gegeven kunnen worden tot 150 personen. Dit zou met onze 100 gasten dus prima zijn. Tevens viel ons op dat er weinig lichtinval was in de zaal. Omdat ze ook nog over een andere zaal beschikken, waar je kunt trouwen en feesten, besloten we toch een afspraak te maken voor een offerte gesprek. Ook is er erg veel vermaak voor kinderen. Aangezien er daar ongeveer 13 van onder de 12 jaar van rond zullen lopen op die avond, vinden we dit ook erg belangrijk. We planden de afspraak op 29 april om 14.00uur.
De derde locatie bevond zich in Zwijndrecht. Toen we daar vroegen of we even rond mochten kijken, omdat we misschien op deze locatie wilden trouwen, kregen we direct een persoonlijk gesprek met een hele aardige mevrouw die ons vertelde over de mogelijkheden.
Ook liet ze de verschillende zalen zien. Door de perfecte ligging en de vele mogelijkheden, besloten we ook daar een afspraak te maken voor een offerte gesprek. Deze planden we op 1 mei om 15.00uur.
De vierde locatie was ook in Zwijndrecht. Dit was heel wat anders dan de vorige drie. Waar de vorige drie ook een functie als partycentrum bekleden, was dit een restaurant en bar.
Wat waren we hier weg van! Het was er erg hip en had de door ons zo geliefde “beach look”! We voelden ons hier erg thuis en besloten dan ook direct een afspraak te maken voor een offerte gesprek. We planden de afspraak op 4 mei om 14.00uur.
Omdat de andere 2 locaties maar beperkt open zijn, belden we hen van te voren op. Op een vrijdagavond hebben we deze 2 bezocht.
De vijfde locatie was in Sliedrecht. Een partycentrum met 4 zalen. De grootste zaal was schitterend en had direct onze voorkeur! De mevrouw die ons rondleidde, raadde het ons echter af, omdat het voor ongeveer 100 personen te groot zou zijn.
Alhoewel deze locatie geen officiële trouwlocatie is, maar we over de kleinere zalen ook erg te spreken waren, besloten we ook hier een afspraak te maken voor een offerte gesprek. We planden de afspraak op 4 mei om 10.00uur.
De zesde en laatste locatie was in Dordrecht. Het ging hier om een restaurant in het koetshuis van een kasteel. We vonden het al schitterend op de foto’s, maar in het echt was het zeker zo mooi! We liepen naar binnen en vertelden wie we waren en wat we kwamen doen. Maar werden vervolgens ronduit schandalig te woord gestaan! Wat een engerd was die man zeg! Toen hij ook nog concludeerde dat het koetshuis te klein was voor ons gezelschap en we van de rest van het kasteel geen gebruik mochten maken, besloten wij teleurgesteld en een beetje boos naar huis te gaan.
Uiteindelijk hadden we dus 5 afspraken voor offerte gesprekken staan.
Ook hebben we van bijna alle locaties een map meegekregen met informatie, zodat we ons goed voor konden bereiden op de gesprekken.
We besloten globaal een lijst te maken met hoe wij ons voorstelden dat “onze dag” eruit moest komen te zien. We maakten beslissingen betreffende het foto moment, de ceremonie, de bruidstaart en het diner. Ook besloten we hoelang de feestavond zou duren, voor welk drankenpakket we zouden kiezen, hoeveel hapjes we minimaal per persoon wilde en welke “late night snack” geserveerd zou worden aan het einde van de avond.
Op deze manier wilden we onszelf ervan verzekeren dat we overal dezelfde keuzes maakte om zo de offertes die zouden komen perfect te kunnen vergelijken.
In de blogs die komen gaan, lezen jullie alles over de offerte gesprekken die we gevoerd hebben en onze definitieve keuze!
P.s. Ik ben heel benieuwd hoe mijn volgers die getrouwd zijn de voorbereidingen voor hun trouwdag hebben aangepakt! Heb je een gouden tip? Bijvoorbeeld over iets wat we absoluut niet moeten vergeten of over een valkuil waar je snel instapt? Laat het dan achter in een reactie!
Pingback: Het zoeken van een locatie voor onze bruiloft, deel 2 | GewoonSam
Pingback: Het vastleggen van de trouwambtenaar - GewoonSam