De ceremonie meester, dé regisseur van de bruiloft.
Vandaag alles over deze bijzondere taak, hoe je een geschikt iemand vindt, waar het takenpakket uit bestaat en wie onze ceremoniemeesters zijn. Benieuwd? Lees dan snel verder!
Dat het nog best lastig is wie je voor deze functie uitkiest, daar kwamen Lars en ik wel achter! Diegene moet voldoende skills hebben om alle ballen in de lucht te houden die dag, ervoor zorgen dat wij onbezorgd kunnen genieten en eventuele problemen oplossen. Hierdoor moet je iemand dus echt voor de volle 100% kunnen vertrouwen.
Al snel waren we het eens over het feit dat we 2 ceremoniemeesters wilden. En dan het liefst een stel, want dat is wel zo makkelijk overleggen samen. En vaak is een bestaand koppel goed op elkaar ingespeeld en op de hoogte van elkaars capaciteiten en tekortkomingen.
Ook was het voor mij een eis, dat de ceremoniemeesters goed zouden weten hoe ze met mij om moesten gaan als ik onder stress of grote druk sta. Ook is het daarbij belangrijk dat iemand met mijn perfectionisme om weet te gaan en dus misschien wel net zo perfectionistisch is als ik! Je kunt je misschien voorstellen, dat als iemand onze bruiloft moet regisseren en liever alles op zich af laat komen, dan alles in de puntjes van te voren uitdenkt, diegene niet echt een goede combi is met mij en ik daardoor alleen maar meer stress ervaar.
De taken van de ceremoniemeester kunnen heel uiteenlopend zijn. Voor ons was dat redelijk snel duidelijk. De voorbereidingen zijn voor ons saampjes. Wij kiezen de locatie, de DJ, de aankleding, de auto, de uitnodiging, etc. Maar wij betrekken ze hier wel in. Zo laten we alles aan hen zien, als 1 van de weinigen. En zijn we met ze naar de locatie geweest, zodat ze daar nu een beter beeld bij hebben.
Zij versturen de kaarten, doen daar een eigen briefje in en houden de aan- en afzeggingen bij. Ook regelen zij de vrijgezellenfeesten.
Op de grote dag zullen ze ons alle zorgen uit handen nemen, halen ze het bruidsboeket, ondersteunen ze ieder 1 van ons thuis, ontvangen ze de producten, diensten en leveranciers en regelen ze eventuele directe betalingen met hen, bewaken ze de tijd tijdens de fotoshoot, ontvangen en instrueren ze de gasten, begeleiden ze bij het gastenboek, zijn ze aanspreekpunt voor de locatie en zorgen ze ervoor dat heel de dag op rolletjes loopt.
Nu zijn jullie vast heel benieuwd wie uit onze familie- of vriendenkring al deze bovenstaande taken op zich nemen de komende periode!
Wij hebben gekozen voor Lars zijn neef Kevin en diens vrouw Manon. Buiten het feit dat wij denken dat zij alle skills hebben om bovenstaande zaken tip top uit te voeren en wij hen blind vertrouwen, zijn het ook nog is 2 verschrikkelijke lieverds! Het is echt super leuk om alles met ze te delen! Ze zijn overal voor in, vinden niets gek en ze zijn goede sparringpartners als we ergens onzeker over zijn.
Extra bijzonder was het bezoeken van de locatie samen met hen en hun 1,5 jaar oude zoontje. Toen we hen ophaalden kregen we namelijk een heel bijzonder cadeau!
We kregen een kaart met een hele mooie tekst erin. Daar stond op dat wij niet alleen in oktober meneer en mevrouw Groenendijk worden, maar ook “oom en tante” van hun 2e kindje! Manon is namelijk in verwachting en ongeveer 2 weken na de bruiloft uitgerekend! De kaart werd vergezeld door 2 mokken. Voor mij de allerliefste tante versie en voor Lars degene met allerbeste oom erop, die inmiddels staan te pronken op de kast!
Echt super bijzonder om op de bruiloft een hoogzwangere Manon rond te hebben lopen! Wel hebben we voor de zekerheid vast een understudy ceremoniemeester aangewezen! 😉
Maar het komt vast goed! Zelf houdt Manon zich vast aan het feit dat ze zelf 9 dagen voor de komst van hun eerste kindje zijn getrouwd!
Wij hebben er in ieder geval alle vertrouwen in! En mocht de baby zich onverwacht eerder aandienen, dan vertrouwen wij erop dat (Manon kennende) alles tot in de puntjes is uitgedacht en zonder problemen over wordt gegeven aan de vervangende ceremoniemeester!